Слово і Час. — 2010. — № 3.
Номер відкривається рубрикою «Питання шевченкознавства». Василь Бородін досліджує динаміку творчого процесу поета. Олександр Боронь аналізує поетику повісті «Музыкант». Оксана Яковина порівнює образ Богородиці в церковній традиції і в поемі «Марія». Григорій Штонь висвітлює проблему злитності духовного перебігу мистецького процесу й таких компонентів художньої форми, як ритміка, інтонаційна й ладова структурованість поетичного твору.
Рубрика «Дати» присвячена 80-літтю Ліни Костенко. Людмила Тарнашинська розглядає онтологічні закономірності функціонування в поетиці Ліни Костенко філософських концептів «пам’ять» і «забуття». Володимир Панченко розповідає про появу збірки Ліни Костенко «Поезії» у видавництві «Смолоскип» (1969).
У рубриці «Час теперішній» Олексій Севрук інтерпретує урбаністичний простір у романах Юрія Андруховича. Віра Лендєлова приділяє увагу феноменам мови і простору в есе Тараса Прохаська «НепрÓсті».
У рубриці «Написане лишається» публікуються листи Івана Світличного до рідних та друзів зі вступним словом і коментарями Наталії Загоруйко й епістолярний діалог Володимира Винниченка з Розалією Ліфшиць (1916) із коментарями Надії Миронець.
Наталя Шумило рецензує збірку статей Т. Мейзерської «Re-presense: відлуння Сходу в українській літературі ХІХ ст.», Іван Зимомря — книжку Р. Гром’яка «Культура. Політика. Інтелігенція: Публіцистика літературознавця», Людмила Задорожна — монографію О. Камінчук «Художній дискурс української поезії кінця ХІХ — початку ХХ ст.»
У рубриці «Літопис подій» подано інформацію про 13-й філологічний семінар у Київському національному університеті імені Тараса Шевченка й опубліковано вступне слово Михайла Наєнка «Що таке історія літератури?». Ірина Терехова розповідає про наукову конференцію «Сецесія в новітній українській літературі: жанрово-стильові пошуки», Іван Пасемко — про презентацію збірника праць М. Неврлого «Минуле й сучасне» і монографії М. Даніша й М. Неврлого «Іван Франко. Життя і творчість. 1856–1916» (словацькою мовою) у київському видавництві «Смолоскип», Богдан Мельничук — про вшанування пам’яті академіка С. Смаль-Стоцького (1859–1938).
Слово і Час. — 2010. — № 4.
Номер відкривається рубрикою «ХХ століття». Світлана Кочерга досліджує семіотичну партитуру драматичної поеми Лесі Українки «Оргія». Ольга Камінчук аналізує структурно-семантичну бінарність художнього дискурсу поезії С. Чарнецького. Світлана Лущій розповідає про письменницю Марію Галич — учасницю літературного об’єднання «Ланка».
У рубриці «Ad fontes!» Ірина Бетко пропонує спробу ритуально-міфологічного аналізу повісті Гоголя «Шинель». Ростислав Чопик висвітлює зв’язки класичних творів Г. Квітки-Основ’яненка з доробком І. Котляревського, П. Гулака-Артемовського, М. Гоголя й літературним контекстом доби.
У рубриці «Зарубіжна література» Ганна Токмань аналізує твір Шолом-Алейхема «Місто маленьких людей» із погляду втілення літературної іронії та в зіставленні з доробком Леся Мартовича, Уляна Гнідець — ідентичність комунікативного простору в романі Корнелії Функе «Чорнильне серце».
У рубриці «Час теперішній» Надія Гаврилюк віднаходить відлуння екзистенціалізму в поезії Т. Лопушняк. Дмитро Дроздовський визначає провідні семіологічні й семіотичні концепти поезії Любові Голоти та зв’язок її художнього мислення з географічним простором. Оксана Когут висвітлює риси психологізму в романтизмі постмодерних драмах Т. Мельник і А. Багряної.
У рубриці «Текстологічний практикум» Валентина Варчук досліджує творчу історію поезії у прозі В. Стефаника «Самому собі».
У рубриці «Літературна критика» Богдан Смоляк розповідає про львівського поета, гумориста, есеїста й народознавця Богдана Чепурка. Ігор Павлюк розмірковує над поезіями Ігоря Нижника.
Майя Хмелюк рецензує монографію С. Романова про Юрія Косача, Євген Черноіваненко — монографію Л. Садикової про російське есе ХХ ст.